راهنماي 7 مرحله اي براي تعالي عملياتيتاريخ انتشار: پنجشنبه 1390/02/12دكمه اشتراك گذاري فيس بوك دكمه اشتراك گذاري توييتر دكمه اشتراك گذاري دكمه اشتراك گذاري ايميل دكمه اشتراك گذاري واتساپبرتري عملياتي ديگر مستثني نيست، اين انتظار از مصرف كنندگان است.
كشف و ايدهاگر از صد تاجر مختلف بپرسيد تعالي عملياتي چيست، dvp احتمالاً صدها پاسخ متفاوت دريافت خواهيد كرد. اين به اين دليل است كه بسته به كسب و كار و بخش مي تواند به معناي چيزهاي مختلفي باشد. اما بدون توجه به اين تفاوت ها، تعالي عملياتي به طور كلي به معناي استفاده از عمليات براي دستيابي به رشد كسب و كار است.
اين يك تعريف بسيار گسترده است. و بسته به كسب و كار و بخش خاص مي توان آن را به روش هاي مختلف عملي كرد. به اين دليل كه تعالي عملياتي واقعي مستلزم نظارت و ارزيابي مجدد عمليات تجاري يك شركت است. اما بعداً به آن خواهيم رسيد در اين مقاله، ما هفت مرحله عملي را ارائه خواهيم كرد كه ميتوانيد براي شروع ابتكار عملي عالي خود، بدون توجه به صنعتتان، از آنها استفاده كنيد.
كشف و ايده
معيار و اعتبارسنجيچه در حال انجام اولين گذر خود از طريق تعالي عملياتي باشيد، چه بارها اين چرخه را پشت سر گذاشته باشيد، نقطه شروع شما هميشه بايد با «آنچه هست» به جاي «آنچه فكر مي كرديم» باشد. بنابراين، اين اولين قدم با كشف شروع مي شود.
كشف را مي توان به روش هاي مختلفي با استفاده از تكنيك هاي مختلف انجام داد. براي مثال، اگر اطلاعات در سيستمها دفن شده باشد، ممكن است كشف خودكار فرآيند كاوي مناسب باشد.
در موقعيتهاي ديگر، اطلاعات ممكن است فقط در ذهن فرد وجود داشته باشد، در اين صورت ميتوان از ابزارهايي براي ثبت و مستندسازي سريع فرآيند استفاده كرد. به ياد داشته باشيد، در بسياري از موارد ممكن است فرآيندها يا مراحل را حذف كنيد، بنابراين نيازي به نگراني بيش از حد در مورد دقت نيست - تا زماني كه همه افراد از اصطلاحات يكساني به روش يكسان استفاده مي كنند.
در جمع آوري اين دانش، شما همچنين بايد به نظرات خود گوش دهيد و از آنها ايده هايي براي تغيير درخواست كنيد. مي تواند شگفت انگيز باشد كه چگونه بسياري از ايده هاي عالي در حال حاضر در يك سازمان وجود دارد، اما به ندرت بيان مي شوند.
ارزيابي و كمي سازياگر برنامه تعالي عملياتي شما در هماهنگي با يك ابتكار تحول تجاري كار كند، اين ايده ها به ويژه جالب خواهند بود. اهداف، اهداف و ديدگاه هاي مشتري در مورد تحول به عنوان ورودي هاي بزرگي براي شكل دادن به كشف و ايده عمل مي كنند.
موفقيت در اين مرحله به نظر مي رسد RPA درك چگونگي كاركرد كارها در حال حاضر، درك اينكه افرادي كه از فرآيند يا سيستم استفاده مي كنند چه چيزي به خوبي كار نمي كند و چرا، و گوش دادن به اينكه چگونه ممكن است آن را بهبود بخشند. به عبارت ديگر، شروع به درك بهتر از اينكه چرا كارها بايد متفاوت انجام شوند. معيار و اعتبارسنجي
توليد و خودكارسازيدانش سازماني جمع آوري شده در مرحله 1 با ارزش است زيرا واقعيت را نشان مي دهد. اما از ديدگاه نسبتاً كوتاهي نيز جمع آوري شده است. اغلب افرادي كه وظايف يا فعاليتهايي را انجام ميدهند، 14ss211r ديد كاملي از اينكه چگونه كاري كه انجام ميدهند بر كارهاي ديگران يا بر ارزش كلي كسبوكار تأثير ميگذارد، ندارند. همچنين ميتواند درست باشد كه افراد زيادي كه وظايف يكساني را انجام ميدهند، چه در ادارات يا مناطق جغرافيايي مختلف، روشهاي كار خود را تكامل دادهاند، كه باعث واگرايي در فرآيندها و ناهماهنگي در نتايج ميشود.
با توجه به اينكه به دنبال بهبود روش كار خود هستيد، بسيار مهم است كه آزمايش كنيد و تأييد كنيد كه آنچه مي بينيد در واقع همان چيزي است كه واقعاً اتفاق مي افتد. به عنوان مثال، معيارسنجي روش مهمي براي نظامبندي و ارزيابي يافتههاي مرحله 1 است. معيارسنجي را ميتوان به روشهاي مختلفي مورد بررسي قرار داد. در وهله اول، جايي كه فرآيند يا فعاليت متمايزكننده نيست، ميتوانيد در مورد سايرين در صنعت خود در آنچه كه گاهي اوقات به طور گمراهكننده «بهترين شيوه» ناميده ميشود، محك بزنيد – واقعيت اين است كه به اين معني است كه ما هم مثل بقيه بد هستيم! روش ديگري كه ممكن است معياري براي شما باشد، مقايسه روش كار افراد با عملكرد برتر با كساني است كه در سطح پايينتري كار ميكنند، و اطمينان حاصل كنيد كه شما فقط بر روي سادهترين يا متخصصترين نسخههاي فرآيند استانداردسازي نميكنيد، بلكه از آنچه بهترين افرادتان انجام ميدهند، حتي استفاده ميكنيد. اگر و چه زماني غير منطقي به نظر مي رسد. سومين روشي كه بايد معيار را در نظر بگيريد، با كساني است كه خارج از صنعت شما هستند، اما در حوزهاي كه شما روي آن تمركز ميكنيد، عالي هستند. به عنوان مثال، محك زدن خطوط هوايي در زمينه خدمات/تجربه به مشتريان احتمالاً منطقي نخواهد بود، اما اگر كيفيت و ايمني مهندسي در كانون توجه باشد، حتي يك سازنده خودرو نيز مي تواند آن را مفيد بداند.
همانطور كه ريسك ها، فرصت ها و مسائل را شناسايي و ايجاد مي كنيد، مي توانيد يافته ها و پيشنهادات خود را با ذينفعان مناسب اعتبار سنجي كنيد، RPA از پيش خريد تغييرات برخوردار شويد و اطمينان حاصل كنيد كه آنچه كه در شرف انجام آن هستيد مورد قدرداني و ارزش گذاري قرار مي گيرد. اين مرحله اعتبار سنجي اغلب در بسياري از برنامه هاي تغيير ناديده گرفته مي شود، اما از دست دادن آن يك اشتباه پرهزينه است. شما در حال اعمال تغييرات در يك هدف متحرك هستيد، بنابراين اين مرحله به شما كمك مي كند تا مطمئن شويد كه اولويت ها تغيير نكرده اند، و
جمعه ۱۵ بهمن ۰۰ ۲۳:۱۴ ۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد